Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi nikopol83 z miasteczka Warszawa. Mam przejechane 7683.53 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.46 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 0 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy nikopol83.bikestats.pl
  • DST 27.69km
  • Czas 01:52
  • VAVG 14.83km/h
  • VMAX 28.00km/h
  • Temperatura 3.0°C
  • Aktywność Jazda na rowerze

Zima nas oszczędza

Wtorek, 8 stycznia 2013 · dodano: 08.01.2013 | Komentarze 0

Skuszony słońcem i *ciepłym* zimnem zrobiłem sobie małą rundkę na Saską Kępę,chciałem jeszcze pojeździć ale skostniały mi palce u nóg i musiałem niestety wrócić.




  • DST 17.52km
  • Czas 00:55
  • VAVG 19.11km/h
  • VMAX 34.00km/h
  • Temperatura 2.0°C
  • Aktywność Jazda na rowerze

Krakowskie Przedmieście

Niedziela, 6 stycznia 2013 · dodano: 07.01.2013 | Komentarze 0

Wbiłem się w zimowe palto i choć mocno wiało zrobiłem rundkę do centrum i na Krakowskie Przedmieście i z powrotem.
Trening skończyłem.
** w sumie to był spokojny przejazd**, a z całej tej miłości do nowego wozidełka i poczucia obowiązku – wyczyściłem Carbona, ale nie tylko na zasadzie zeszmacenia go szmatą, ale tak ładnie..
Przy tak nie sprzyjających warunkach długi przejazd i sprawdzenie wszystkich różnic w stosunku do Accenta nadal nie był możliwy ponieważ :
1.Brakuje formy i minimalnego przygotowania do jazdy.
2.Bardzo mocny wiatr który skutecznie hamował moje dzisiejsze ambicje.
3.Brak tylnego hamulca choć nie jest aż tak potrzebny ale czasem przy mocnych do hamowaniach z dużej prędkości jednak się przydaje.
A co sprawdziłem??
1.Pozycję przyjmowaną na rowerze, przy zmianie mostka ze 110mm na 70mm mam teraz lekko ugięte ramiona co bardzo dobrze wpłynęło na moją sylwetkę podczas jazdy.
2.Również sprawdziłem w zasadzie samo wyszło że koniecznie muszę wymienić klamki , zrobiły się już takie luzy że można teraz porównać te klamki do dźwigni DualControl od Shimano...
3.)Nowy łańcuch choć Srama zaprzyjaźnił się z nową kasetą.
4.)Po wymianie smarów w łożyskach kół okazało się że oba koła mają luzy ,nie były to luzy rażące ,można powiedzieć że dopuszczalne nawet ale dla mnie to było nie dopuszczalne. Okazało się że to wina zużytego klucza do konusów który nie trzymał już odpowiednio ciasno i podczas kontrowania konus był łapany przez klucz w późniejszej fazie..... hm ..w sumie to nie ważne.
5.) Sprawdziłem to co mnie już długo nurtuje to że nadal siodełko mam nie wygodne i choć zmieniałem ustawienia za nic mi nie pasuje,chyba zdecyduję się na Selle Italia Max SLR lub Flite.




  • DST 19.00km
  • Czas 01:32
  • VAVG 12.39km/h
  • VMAX 31.00km/h
  • Temperatura 2.0°C
  • Aktywność Jazda na rowerze

Testowy Przelot Chińskiej Rakiety Balistycznej 2012

Sobota, 29 grudnia 2012 · dodano: 29.12.2012 | Komentarze 0

Najgorsze co może być to patrzenie się na nowy sprzęt bez możliwości sprawdzenia go ... dziś wyszło słońce, bezwietrznie i dosyć ciepło, to była idealna okazja by choć przez chwilę pojeździć, Prawdziwy chrzest nastąpi na początku sezonu kiedy dojdą kolejne Upgrady , ale tak w telegraficznym skrócie mogę potwierdzić polepszenie komfortu jazdy , pomijam zysk wagowy który nie ma aż tak dużego znaczenia , chodziło mi głównie o odpowiednią do mojego stylu jazdy geometrię z której jestem najbardziej zadowolony.Oczywiście premierowy przejazd nie obył się bez wpadki w postaci zużytego łańcucha który nie polubił się z nową kasetą...


Kategoria Strefa Testów


Independence Day

Niedziela, 11 listopada 2012 · dodano: 12.11.2012 | Komentarze 0

To święto zmieniło już swoją formę, jest to raczej święto manifestacji po których dochodzi do bójek,czuję że taka forma obchodów zagości na dłużej przynajmniej w Warszawie.




Wilanów i Powsin

Sobota, 20 października 2012 · dodano: 20.10.2012 | Komentarze 0

Miało być treningowo a wyszło dziś jakoś tak chillout`owo



Konik Powsin © nikopol83


wilanów © nikopol83


warszawa renesans © nikopol83





Trening szybkościowo-krajoznawczy

Piątek, 19 października 2012 · dodano: 19.10.2012 | Komentarze 0

Rower stał w kącie, trochę szkoda mi go było i wyprowadziłem go dziś na spacer a może on mnie ? Chyba jest już ze mną nie dobrze! przypisuję mu cechy ludzkie....




Trening szybkościowo-krajoznawczy

Czwartek, 18 października 2012 · dodano: 19.10.2012 | Komentarze 1

Zaparcie do jazdy zostało zburzone buńczucznym wiatrem, pal licho gdyby wiał w plecy....nie nie nie , wieje prosto na klatę , toczę się 18-22 km/godz i patrzę na starszą panią na holendrze jadącą z wiatrem na pełnej k...wie,pewnie pobiła swój życiowy rekord prędkości.Reszta treningu to wstyd.




Trening szybkościowo-krajoznawczy

Środa, 17 października 2012 · dodano: 19.10.2012 | Komentarze 0




Bike Fitting

Poniedziałek, 15 października 2012 · dodano: 16.10.2012 | Komentarze 2





Jako że jeżdżę w systemie 1x8 a ostatnio nawet Sram wprowadził ten system tyle że nie jest kompatybilny z innymi grupami ponieważ zastosowali inny łańcuch oraz specjalny układ zębów żeby łańcuch nie spadał na nierównościach.Taka konfiguracja ma swoje plusy w kwestii chociażby odchudzania,brak lewej manetki,przedniej przerzutki oraz brak dwóch dodatkowych tarcz lecz dla niektórych taka konfiguracja może być nie wystarczająca,dlatego ostatnio testowałem różne konfiguracje
Oto one
Zębatka Truvativ 38t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-34
Zębatka Truvativ 38t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-30
oraz
Zębatka XT 36t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-34
Zębatka XT 36t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-30
Najlepiej źle....najszybciej jest na 38t , jednak zauważyłem że główne biegi z których korzystam to 6 i 7-ka które są czasem za ciężkie ,kadencja spada, moc rośnie i nie ma przyśpieszania, trzeba zrzucić bieg*brakuje pary w nogach*.
Wydawać by się moglo że zmiana z 38t na 36t nie wiele da a jednak,różnica jest.
Teraz bez żadnego wysiłku mogę utrzymać prędkość 34km/godz nawet jak mocniej zawieje ponieważ zwiększyła się kadencja oraz zmniejszyła się moc wkładana na na utrzymanie tej prędkości również sprinty są szybsze i bez wysiłku.
Teraz o minusach.
Prędkość maksymalna spadła o ok 5km/godz po prostu nie jestem wstanie osiągnąć wcześniejszych prędkości ze względu na bardzo wysoką kadencję *te ograniczenie można zmodyfikować kasetą jakąś szosową ponieważ większość kaset 8rz ma konfigurację ostatnich zębatek 11/13/15/17 dla mnie idealna byłaby 11/12/14/15* można powiedzieć że napęd kończy mi się teraz na ok 33-35km/godz przy optymalnej kadencji,maksymalnej jeszcze nie sprawdzałem ale z obliczeń teoretycznych wynika że będzie coś ok 41-43km/godz więc i tak trochę za mało.
Wybrałem opcję na utrzymanie dobrej średniej przelotowej *33/34km/godz*z mniejszym wysiłkiem kosztem prędkości maksymalnej która da się we znaki kiedy przyjdzie czas na ściganie z napotkanym bikerem i będzie to tak wyglądało że nie mam siły żeby się utrzymać .... mówi się trudno ale przynajmniej będzie mi się jeździło tak jak lubię.


Kategoria Strefa Testów


Wzdłuż Wisły,Most Północny,Legionowo

Niedziela, 14 października 2012 · dodano: 15.10.2012 | Komentarze 0