Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi nikopol83 z miasteczka Warszawa. Mam przejechane 7683.53 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.46 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 0 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy nikopol83.bikestats.pl

Bike Fitting

Poniedziałek, 15 października 2012 · dodano: 16.10.2012 | Komentarze 2





Jako że jeżdżę w systemie 1x8 a ostatnio nawet Sram wprowadził ten system tyle że nie jest kompatybilny z innymi grupami ponieważ zastosowali inny łańcuch oraz specjalny układ zębów żeby łańcuch nie spadał na nierównościach.Taka konfiguracja ma swoje plusy w kwestii chociażby odchudzania,brak lewej manetki,przedniej przerzutki oraz brak dwóch dodatkowych tarcz lecz dla niektórych taka konfiguracja może być nie wystarczająca,dlatego ostatnio testowałem różne konfiguracje
Oto one
Zębatka Truvativ 38t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-34
Zębatka Truvativ 38t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-30
oraz
Zębatka XT 36t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-34
Zębatka XT 36t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-30
Najlepiej źle....najszybciej jest na 38t , jednak zauważyłem że główne biegi z których korzystam to 6 i 7-ka które są czasem za ciężkie ,kadencja spada, moc rośnie i nie ma przyśpieszania, trzeba zrzucić bieg*brakuje pary w nogach*.
Wydawać by się moglo że zmiana z 38t na 36t nie wiele da a jednak,różnica jest.
Teraz bez żadnego wysiłku mogę utrzymać prędkość 34km/godz nawet jak mocniej zawieje ponieważ zwiększyła się kadencja oraz zmniejszyła się moc wkładana na na utrzymanie tej prędkości również sprinty są szybsze i bez wysiłku.
Teraz o minusach.
Prędkość maksymalna spadła o ok 5km/godz po prostu nie jestem wstanie osiągnąć wcześniejszych prędkości ze względu na bardzo wysoką kadencję *te ograniczenie można zmodyfikować kasetą jakąś szosową ponieważ większość kaset 8rz ma konfigurację ostatnich zębatek 11/13/15/17 dla mnie idealna byłaby 11/12/14/15* można powiedzieć że napęd kończy mi się teraz na ok 33-35km/godz przy optymalnej kadencji,maksymalnej jeszcze nie sprawdzałem ale z obliczeń teoretycznych wynika że będzie coś ok 41-43km/godz więc i tak trochę za mało.
Wybrałem opcję na utrzymanie dobrej średniej przelotowej *33/34km/godz*z mniejszym wysiłkiem kosztem prędkości maksymalnej która da się we znaki kiedy przyjdzie czas na ściganie z napotkanym bikerem i będzie to tak wyglądało że nie mam siły żeby się utrzymać .... mówi się trudno ale przynajmniej będzie mi się jeździło tak jak lubię.


Kategoria Strefa Testów



Komentarze
nikopol83
| 14:08 sobota, 20 października 2012 | linkuj żeby zmienić na 10-tkę to musiałbym wymienić cały napęd czyli kasetę,łańcuch i poszukać jakiś manetek obrotowych które pewnie tylko Sram produkuje w dodatku z technologią ESP więc również tylna przerzutka jakiś x.9,dodatkowo chyba byłyby za duże przekosy łańcucha,jednak napęd 8 rzędowy jest tani i trwały w ciągu 10.000tys km wymieniłem 5 razy łańcuch a teraz kasetę która przepuszczała już, koszta ok 350 pln to nie wiele porównując do wymiany w 10 rzędówce.
Saovine
| 19:34 piątek, 19 października 2012 | linkuj Piszesz, że masz 8-rzędowa kasetę. Nie zastanawiałeś się nad zmianą na 10-rzędową? Zyskałbyś dodatkowe dwa biegi w takie konfiguracji. No chyba, że się nie da, tego nie wiem.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!