Info

Suma podjazdów to 0 metrów.
Więcej o mnie.

Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2016, Luty1 - 0
- 2014, Marzec5 - 0
- 2014, Luty5 - 0
- 2013, Listopad1 - 1
- 2013, Październik5 - 1
- 2013, Wrzesień14 - 5
- 2013, Sierpień23 - 0
- 2013, Lipiec21 - 0
- 2013, Czerwiec17 - 2
- 2013, Maj12 - 8
- 2013, Kwiecień17 - 5
- 2013, Marzec13 - 2
- 2013, Luty1 - 0
- 2013, Styczeń7 - 4
- 2012, Grudzień1 - 0
- 2012, Listopad1 - 0
- 2012, Październik8 - 6
- 2012, Wrzesień11 - 25
- 2012, Sierpień12 - 16
- 2012, Lipiec12 - 3
- 2012, Czerwiec1 - 0
- 2011, Czerwiec2 - 1
- DST 55.79km
- Czas 02:08
- VAVG 26.15km/h
- VMAX 38.00km/h
- Temperatura 12.0°C
- Sprzęt Accent Shannon Aerologic Sprzedany
- Aktywność Jazda na rowerze
Bike Fitting
Poniedziałek, 15 października 2012 · dodano: 16.10.2012 | Komentarze 2
Jako że jeżdżę w systemie 1x8 a ostatnio nawet Sram wprowadził ten system tyle że nie jest kompatybilny z innymi grupami ponieważ zastosowali inny łańcuch oraz specjalny układ zębów żeby łańcuch nie spadał na nierównościach.Taka konfiguracja ma swoje plusy w kwestii chociażby odchudzania,brak lewej manetki,przedniej przerzutki oraz brak dwóch dodatkowych tarcz lecz dla niektórych taka konfiguracja może być nie wystarczająca,dlatego ostatnio testowałem różne konfiguracje
Oto one
Zębatka Truvativ 38t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-34
Zębatka Truvativ 38t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-30
oraz
Zębatka XT 36t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-34
Zębatka XT 36t i kaseta 11-13-15-17-20-23-26-30
Najlepiej źle....najszybciej jest na 38t , jednak zauważyłem że główne biegi z których korzystam to 6 i 7-ka które są czasem za ciężkie ,kadencja spada, moc rośnie i nie ma przyśpieszania, trzeba zrzucić bieg*brakuje pary w nogach*.
Wydawać by się moglo że zmiana z 38t na 36t nie wiele da a jednak,różnica jest.
Teraz bez żadnego wysiłku mogę utrzymać prędkość 34km/godz nawet jak mocniej zawieje ponieważ zwiększyła się kadencja oraz zmniejszyła się moc wkładana na na utrzymanie tej prędkości również sprinty są szybsze i bez wysiłku.
Teraz o minusach.
Prędkość maksymalna spadła o ok 5km/godz po prostu nie jestem wstanie osiągnąć wcześniejszych prędkości ze względu na bardzo wysoką kadencję *te ograniczenie można zmodyfikować kasetą jakąś szosową ponieważ większość kaset 8rz ma konfigurację ostatnich zębatek 11/13/15/17 dla mnie idealna byłaby 11/12/14/15* można powiedzieć że napęd kończy mi się teraz na ok 33-35km/godz przy optymalnej kadencji,maksymalnej jeszcze nie sprawdzałem ale z obliczeń teoretycznych wynika że będzie coś ok 41-43km/godz więc i tak trochę za mało.
Wybrałem opcję na utrzymanie dobrej średniej przelotowej *33/34km/godz*z mniejszym wysiłkiem kosztem prędkości maksymalnej która da się we znaki kiedy przyjdzie czas na ściganie z napotkanym bikerem i będzie to tak wyglądało że nie mam siły żeby się utrzymać .... mówi się trudno ale przynajmniej będzie mi się jeździło tak jak lubię.